En ung man med svart hår ler och sträcker sin hand genom skärmen. Han har på sig ZEISS SmartLife-glasögonglas.
ZEISS FÖR OPTIKER

ZEISS SmartLife glasögonglas

Ditt glasögonsortiment för en digitalt uppkopplad värld.

ZEISS bästa kompletta sortiment av glasögonglas, utformade för dynamiska synvanor. SmartLife®-glas är innovativa, moderna produkter som tillgodoser synbehoven hos glasögonanvändare från 6 år och uppåt. Den senaste och bästa ZEISS-tekniken i kombination med din service och kunskap kommer att ge kunderna en helt ny synupplevelse och få dem att komma tillbaka.

  • Ger bekväm syn hela dagen för dynamiska synvanor
  • Utformade för en digitalt uppkopplad livsstil
  • Glasdesignen anpassas till synförändringarna i takt med att användarna blir äldre

Varför har ZEISS utvecklat SmartLife-sortimentet?

Det är svaret på en förändrad livsstil.
  • > 50 %

    Mer än hälften av jordens befolkning har nu en digital enhet.2

  • över 55 år

    Bland personer som är 55 år eller äldre ökar andelen smarta telefoner mest.2

  • 60 %

    av barn under 5 år har redan börjat använda smartphones.3

Young man wearing ZEISS SmartLife lenses looking at his phone while walking.
Ung man med ZEISS SmartLife-glasögon tittar på sin telefon under en promenad.

Dina kunders livsstil och synvanor i vardagen har förändrats.

Dina kunder lever i en hektisk värld där vi är i konstant förbindelse med människor, information och saker både on- och offline. Kunderna har blicken fäst vid digitala enheter även när de är på språng. Ändå är livet mer än bara skärmarna framför oss. Att konstant växla mellan flera digitala enheter och den fysiska omgivningen kan vara påfrestande för ögonen och leda till att vi ser obekvämt och blir trötta i ögonen. Det kan göra att även enkla uppgifter känns svårare, eller ännu värre – göra att vi missar livet som pågår runtomkring oss. Att se bra och bekvämt är avgörande för att vi ska kunna möta varje ny dag alerta och självsäkra. Alla dina kunder   – från unga barn och tonåringar till seniorer  – de behöver inte bara ett tydligt centralt seende utan även ett smidigt periferiskt seende. Detta hjälper dem att enkelt kunna växla mellan olika avstånd och riktningar på vägen genom livet.

Våra synbehov förändras när vi blir äldre.

Anatomiska och fysiologiska förändringar i ögonen kan med tiden medföra olika synutmaningar. Oavsett hur gamla kunderna är måste de kunna hantera hur den moderna livsstilen påverkar våra ögon. Dessutom förändras våra synbehov i takt med att vi blir äldre. Det beror på tre huvudsakliga faktorer:

  • Att ögats anpassningsförmåga avtar.
  • En förändring av pupilldiameter – som ökar för växande barn och minskar när vuxna blir äldre.
  • Barn och ungdomar skiljer sig från varandra genom åldersspecifik ansiktsanatomi och morfologi, vilket medför att förändrade parametrar behöver beaktas under utformningen av glaset.
    Två unga människor, en kvinna med långt, brunt hår som ler och en pojke med lockigt, svart hår som har på sig ZEISS SmartLife-glasögon tittar på sina telefoner.

    Ett högklassigt sortiment för att möta dagens glasögonanvändares behov.

    Det kompletta SmartLife®-glassortimentet från ZEISS är ett svar på relevanta kundutvärderingar och omfattande forskning. Oavsett om dina kunder behöver enstyrkeglas, varifokala glas eller något annat - våra lösningar kommer hjälpa alla glasögonanvändare att hitta precis vad de behöver

    • Enkla att sälja
    • Ger dina kunder ett brett synfält och bekväm syn hela dagen för dynamiska synvanor och en uppkopplad livsstil, oavsett ålder och synutmaning.
    • Gör att man ser enkelt, bekvämt och optimalt på alla avstånd och i alla riktningar.
    • ZEISS SmartLife glasögonglas anpassar glasdesignen till synförändringarna i takt med att användarna blir äldre.
    • Nu ingår även ZEISS SmartLife Young i sortimentet för att möta de specifika behoven hos tonåringar och barn från 6 år.

          Bevisad kundnöjdhet med ZEISS SmartLife glasögonglas.

          • 84 %

            av användarna upplever ett bekvämt seende hela dagen.1

          • 81 %

            anpassade sig till sina glas inom en dag.1

          • 98 %

            skulle rekommendera dessa glas till familj och vänner.4

          Innovationen bakom ZEISS SmartView 2.0-teknik. Integrerade i alla ZEISS SmartLife glasögonglas.

          • Ikon som visar en cirkel med tre pilar som symboliserar smart dynamisk optik.
            Smart dynamisk optik

            Avancerade 3D-objektmodeller och nya designegenskaper anpassade till dagens dynamiska synbeteende leder till en jämnare övergång mellan olika synzoner. Designen innehåller även en integrerad 3D-objektytmodell för växande barn i ZEISS Single Vision SmartLife Young-glas.

          • Symbol som visar ett öga och en pil och en pil som pekar uppåt, vilket symboliserar åldersintelligens.
            Åldersintelligens

            SmartLife®-glas från ZEISS är utformade utifrån förändrade synbehov under varje del av kundens liv och möjliggör tillägg av åldersrelaterade optimerade parametrar:

            • ZEISS Luminance Design 2.0-teknik – beaktar olika ljusvillkor och åldersrelaterad pupilldiameter.  
            • ZEISS Dynamic AgeFit-teknik – gäller endast ZEISS Single Vision SmartLife Young-glas. Utformade utifrån ansiktsanatomin hos växande barn.
            • ZEISS Intelligence Augmented Design (IAD)-teknik – denna teknik används för att optimera glaset efter användarens personliga visuella beteende och behov, specifikt för sortimentet med ZEISS SmartLife Individual 3-glas (tillgängligt som enstyrkeglas, digitala och progressiva glas).
          • Symbol visar tre pilar bredvid varandra som symboliserar tydlig och tunn optik.
            Klar och tunn optik

            ZEISS löfte om precision och glasestetik med en optimal balans mellan optiken och tunna och lätta glas.

          Kontakta oss

          Schemalägg ett möte

          Formulär laddas...

          Informationen som anges i kontaktformuläret kommer att användas för att besvara din förfrågan till Carl Zeiss Vision Care per e-post eller telefon. Klicka här för att läsa vår policy om dataskydd.

          Bli en ZEISS-partner

          Formulär laddas...

          Informationen som anges i kontaktformuläret kommer att användas för att besvara din förfrågan till Carl Zeiss Vision Care per e-post eller telefon. Klicka här för att läsa vår policy om dataskydd.

          • 1

            Externt kundacceptanstest för sortimentet med ZEISS SmartLife glasögonglas, n=182 studiedeltagare. Aston Optometry School, Aston University, Storbritannien, 2019. (opublicerade data på fil)

          • 2

            Deloitte LLP. (2017). State of the smart - Consumer and business usage patterns. Global Mobile Consumer Survey 2017: UK Cut.

          • 3

            Auxier B. et al. Children’s engagement with digital devices, screen time. Pew Research Center. 2020.

          • 4

            Kundacceptanstest för sortimentet med ZEISS SmartLife Individual 3-glas, n=128 studiedeltagare i DE, CN, 2022, Carl Zeiss Vision International GmbH. (opublicerade data på fil)