ZEISS SmartLife glasögonglas
ZEISS FÖR OPTIKER

ZEISS SmartLife glasögonglas

Upptäck skillnaden.

ZEISS bästa kompletta sortiment av glasögonglas. En innovativ och modern produkt som möter synbehoven hos dagens konsumenter, oavsett ålder. Ihop med våra tjänster och vår kunskap erbjuder våra SmartLife-glasögonglas en helt ny synupplevelse.

  • Ger en bekväm syn hela dagen för en uppkopplad och aktiv livstil
  • Gör att man ser enkelt, bekvämt och optimalt på alla avstånd och i alla riktningar
  • Glasdesignen anpassar till synförändringarna i takt med att användarna blir äldre
  • Enstyrkeglas

    Optimerar enstyrkeglas för både långt och nära avstånd baserat på en tredimensionell objekt-rums-modell. Ger dina kunder förbättrad optisk prestanda med större, klara synfält.1

    • ZEISS SmartLife
    • ZEISS SmartLife Individual
  • Digitala glasögonglas

    Ger en smidigare övergång till glasets periferi och gör att man upplever mindre suddighet. Detta möjliggör ett periferiseende som interagerar naturligt och dynamiskt för mindre ansträngda ögon.2 Designen är inriktad på ZEISS SmartLife progressiva glas för att det ska bli lättare att i ett senare skede byta till progressiva glas.

    • ZEISS Digital SmartLife
    • ZEISS Digital SmartLife Individual
  • Progressiva glas

    Våra varifokala glas ger en smidigare övergång till glasets periferi vilket gör att kunden upplever mindre suddighet . Detta möjliggör ett periferiseende som interagerar naturligt och dynamiskt för ett bekvämt seende från nära håll till längre avstånd i alla synzoner.3

    • ZEISS Progressive SmartLife Pure
    • ZEISS Progressive SmartLife Plus
    • ZEISS Progressive SmartLife Superb
    • ZEISS Progressive SmartLife Individual

Varför har ZEISS utvecklat SmartLife-sortimentet?

Detta är svaret på en förändrad livsstil.

  • > 50 %

    Mer än 1/2 hälften av jordens befolkning har nu en digital enhet.4

  • 57 %

    av världens befolkning är nu anslutna till internet.5

  • +1 Million

    nya internetanvändare per dag.5

  • 55+ years

    Bland personer som är 55 år eller äldre ökar andelen smarta telefoner mest.6

  • 48 %

    årlig ökning av leveranser av smarta klockor kvartal 1 2019.7

Vi delar en uppkopplad och aktiv livsstil som påverkar vårt visuella beteende.

Dina kunder lever i en hektisk värld där vi är i konstant förbindelse med människor, information och saker både on- och offline. Kunderna har blicken fäst vid digitala enheter även när de är på språng. Ändå är livet mer än bara skärmarna framför oss. Att konstant växla mellan digitala enheter och den fysiska omgivningen kan vara påfrestande för ögonen och leda till att vi ser obekvämt och blir trötta i ögonen. Det kan göra att även enkla uppgifter känns svårare, eller ännu värre – göra att vi missar livet som pågår runtomkring oss. Att se bra och bekvämt är avgörande för att vi ska kunna möta varje ny dag alerta och självsäkra. Dina kunder behöver inte bara kunna se bra rakt genom glaset, utan även genom glasens perifera områden. Detta hjälper dem att enkelt kunna växla mellan olika avstånd och riktningar på vägen genom livet.

Våra synbehov förändras när vi blir äldre.

Anatomiska och fysiologiska förändringar i ögonen kan med tiden medföra olika synutmaningar. Oavsett hur gamla kunderna är måste de kunna hantera hur den moderna livsstilen påverkar våra ögon. Dessutom förändras våra synbehov i takt med att vi blir äldre. Det beror på två huvudsakliga faktorer:

  • Att ögats anpassningsförmåga avtar.
  • Att pupilldiametern blir mindre.

Ett högklassigt sortiment för att möta dagens glasögonanvändares behov.

Det nya och kompletta SmartLife-sortimentet från ZEISS är ett svar på relevanta kundutvärderingar och omfattande forskning. Oavsett om dina kunder behöver enstyrkeglas, varifokala glas eller något annat: våra lösningar kommer hjälpa ala glasögonanvändare att hitta precis vad de behöver.

  • Enkla att sälja.
  • Ger dina kunder ett brett synfält och bekväm syn hela dagen för en uppkopplad och aktiv livsstil, oavsett ålder och synutmaning.
  • Gör att man ser enkelt, bekvämt och optimalt på alla avstånd och i alla riktningar.
  • ZEISS SmartLife glasögonglas anpassar glasdesignen till synförändringarna i takt med att användarna blir äldre.

Bevisad kundnöjdhet med ZEISS SmartLife glasögonglas.

  • 94 %

    94 % av användarna upplevde att det var lätt att titta åt alla håll med ZEISS SmartLife enstyrkeglas.9

  • 81 %

    Med ZEISS SmartLife digitalglas upplevde 81 % av användarna att de såg bekvämt inom ett brett område på medellångt och nära avstånd.10

  • 80 %

    4 av 5 användare upplevde ett bekvämt seende från nära håll till långt avstånd i alla synzoner med ZEISS SmartLife progressiva glas.11

Innovationen bakom ZEISS SmartView Technology Integrerade i alla ZEISS SmartLife glasögonglas.

  • Smart dynamisk optik

    Avancerade 3D-objektmodeller och nya designegenskaper anpassade till dagens dynamiska synbeteende leder till en jämnare övergång mellan olika synzoner.

  • Åldersintelligens

    Tar hänsyn till hur synbehoven förändras med användarens ålder.

  • Klar och tunn optik

    ZEISS löfte om precision och glasestetik med en optimal balans mellan optiken och tunna och lätta glas.

Kontakta oss

Schemalägg ett möte

Informationen som anges i kontaktformuläret kommer att användas för att besvara din förfrågan till Carl Zeiss Vision Care per e-post eller telefon. Klicka här för att läsa vår policy om dataskydd.

Bli en ZEISS-partner

Informationen som anges i kontaktformuläret kommer att användas för att besvara din förfrågan till Carl Zeiss Vision Care per e-post eller telefon. Klicka här för att läsa vår policy om dataskydd.

  • 1

    88 % upplevde avslappnat seende på alla avstånd. Källa: Externt kundacceptanstest för ZEISS SmartLife sortiment av glasögonglas, n=48 studiedeltagare (antal procent av deltagarna som "håller med helt", "håller med" eller "håller med delvis"). Aston Optometry School, Aston University, Storbritannien, 2019.

  • 2

    63 % upplevde att deras ögon var mindre ansträngda vid dagens slut jämfört med de glas de tidigare använt. Källa: Externt kundacceptanstest för ZEISS SmartLife sortiment av glasögonglas, n=52 studiedeltagare (antal procent av deltagarna som "håller med helt", "håller med" eller "håller med delvis"). Aston Optometry School, Aston University, Storbritannien, 2019.

  • 3

    4 av 5 upplevde ett bekvämt seende från nära håll till längre avstånd i alla synzoner. Källa: 80 % av användarna har en sömlös växling mellan alla synzoner (antal procent av deltagarna som "håller helt med", "håller med" eller "håller delvis med"). Externt kundacceptanstest för sortimentet med ZEISS SmartLife glasögonglas, n=82 studiedeltagare. Aston Optometry School, Aston University, Storbritannien, 2019.

  • 4

    Bababekova Y., Rosenfield M., Hue J.E., Huang R. R. (2011). Font Size and Viewing Distance of Handheld Smart Phones. Optometry and Vision Science, 88:795–97.

  • 5

    Ioannidou F., Hermens F., Hodgson, T.L. (2017). Mind your step: the effects of mobile phone use on gaze behaviour in stair climbing. Journal of Technical and Behavioural Science, 2: 109-120.

  • 6

    Dynamic gaze study - Changes in gaze behavior through digital devices. ZEISS Vision Science Lab, Institute for Ophthalmic Research, University of Tuebingen, 2019. Data on file.

  • 7

    Gustafsson E., Thomé S., Grimby-Ekman A., Hagberg M. (2017). Texting on mobile phones and musculoskeletal disorders in young adults: A five-year cohort study. Applied Ergonomics, 58:208-214.

  • 8

    Deloitte LLP. (2017). State of the smart - Consumer and business usage patterns. Global Mobile Consumer Survey 2017: UK Cut.

  • 9

    94 % upplevde att det var lätt att titta åt alla håll. Källa: Externt kundacceptanstest för ZEISS SmartLife sortiment av glasögonglas, n=48 studiedeltagare (antal procent av deltagarna som "håller med helt", "håller med" eller "håller med delvis"). Aston Optometry School, Aston University, Storbritannien, 2019.

  • 10

    81 % upplevde att de såg bekvämt på medellångt och nära håll. Källa: Externt kundacceptanstest för ZEISS SmartLife sortiment av glasögonglas, n=52 studiedeltagare (antal procent av deltagarna som "håller med helt", "håller med" eller "håller med delvis"). Aston Optometry School, Aston University, Storbritannien, 2019.

  • 11

    80 % av användarna har en sömlös växling mellan alla synzoner (antal procent av deltagarna som "håller helt med", "håller med" eller "håller delvis med"). Externt kundacceptanstest för sortimentet med ZEISS SmartLife progressiva
    glas, n=82 studiedeltagare. Aston Optometry School, Aston University, Storbritannien, 2019.