ZEISS FÖR OPTIKER

ZEISS för optiker. Din partner både idag och i morgon.

En översikt av ZEISS Vision Care

ZEISS Vision Care utvecklar och tillverkar avancerade tekniska instrument och erbjuder lösningar inom hela den ögonoptiska branschen. Detta inkluderar utveckling, produktion och distribution av kvalitetsglas, diagnostiska instrument och holistiska affärslösningar. Med våra kunders framgång som utgångspunkt, strävar vi efter att hjälpa människor världen över se världens alla fantastiska detaljer tydligt.

Huvudkontor
Aalen, Germany

Struktur

Den strategiska affärsenheten tillhör i sin helhet ZEISS Group och ZEISS konsumentmarknadssegment.

Filialer

  • Forskningsanläggningar i Tyskland och Australien.
  • Globala RX-laboratorier, produktion och fotokromatiska, halvfabrikat, lagerglas och solglas i Amerika, Europa och Asien.
  • Regionala RX-laboratorier på alla kontinenter.
  • Globala distributionscenter i USA, Tyskland, Mexiko, Kina och Ungern.
  • Regionala distributionscenter på alla kontinenter.
  • Regionala och lokala leveranscenter i över 50 länder.

Fakta och siffror

  • 2000

    ZEISS kunder på Seeing Beyond-mässan 2019.

  • >200

    Syncenter som ägs och drivs av kunder.

  • 400 nm

    UV-skydd i alla klara glas från ZEISS erbjuder glasögonanvändare mera skydd.

Att skapa mervärde i dagens värld

Allt vi gör kretsar kring våra kunders hållbara framgång.

Din ambition är vår ambition.

Ett av de viktigaste målen på ZEISS är att skapa långsiktiga partnerskap. Vi vill lära känna dig, optikern, bättre. Därför att dina behov, dina kunders behov och hur du bedriver din verksamhet driver utvecklingen av våra produkter och affärslösningar.

Alla våra erbjudanden och innovationer tjänar enbart syftet att göra ZEISS kunder – optiker, inköpsgrupper, och tillverkare av bågar - så framgångsrika som möjligt.

Högteknologisk innovation

ZEISS är uppfinningsrika och fortsätter att utmana etablerade konventioner. Våra innovationer fokuserar på verkliga människors önskemål och behov. Vi tillhandahåller relevanta produkter med konkreta fördelar för slutanvändaren, som är lätta att förklara och förstå.

Innovationer som ZEISS UVProtect-tekniken, ZEISS DriveSafe-glas för bilkörning, instrument och plattformar som ZEISS i.Profilerplus och appar som ”Min synprofil” har fått flera priser – inte bara för design och teknisk perfektion, utan också för användarvänlighet.

Varumärket ZEISS

Perspektiv av att stå på månytan och titta mot jorden.

Mer än en logotyp.

Vi tror verkligen att ZEISS varumärke kan fungera som en differentieringsfaktor i din butik. Som pionjär inom vetenskaplig optik och branschledare inom alla affärssegment har ZEISS tänjt på gränserna för fantasin i över 175 år. Det finns många fascinerande berättelser kopplade till ZEISS, och dessa gör våra varumärkesattribut levande, när vi fortsätter att inspirera till att se världen på nya sätt.

Visualisering av EUV-litografi.

Ledande.

EUV-litografi är nyckeln till morgondagens nanoteknik. Den unika tillverkningstekniken för halvledare från ZEISS gör det möjligt för chiptillverkare över hela världen att projicera strukturer som är upp till 4 000 gånger tunnare än ett människohår på tunna skivor. De allt mindre och kraftfullare mikrochipen är grundfaktorn hos de mikroelektroniska innovationer som används i nästan alla tekniska enheter nuförtiden.

Närbild på den kanadensiska hundradollarsedeln som bland annat visar ett ZEISS-mikroskop.

Exakt.

ZEISS-emblemet exemplifierar unik precision och associeras med experter inom olika områden i världen. Bland dem finns över 35 nobelprisvinnare.

Den här bilden av den kanadensiska hundradollarsedeln är en bra illustration av detta påstående. Mikroskopet som visas här med en forskare i laboratorierock baseras på Carl Zeiss Axioplan 2 avbildningsmikroskop som används för toppmodern hälsoforskning. I det här fallet representerar det Kanadas långvariga satsning på medicinsk forskning och innovation. Kan du se ZEISS-emblemet?

Komplett bild av månen.

Inspirerande.

När man drömde om att flyga en människa till månen och tillbaka fanns det många som deltog i utmaningen. Även ZEISS hjälpte till att förverkliga drömmen. ZEISS-kameralinser, som speciellt utformats för förhållandena i rymden, tog de ikoniska bilderna från månlandningen,- denna monumentala prestation -den 20 juli, 1969.

Gränserna för vad som ansågs vara möjligt för oss människor omdefinierades, med hjälp av fotografier av ett fotavtryckpå månen och jorduppgången betraktad från månens yta - bilder som skulle komma att inspirera till fortsatt utveckling i flera generationer.

Visste du att dessa kameror fortfarande finns på månen?

Närbild på ett dockansikte med en andningsmask.

Öppna.

Vi eftersträvar en kontinuerlig dialog med våra kunder och ser oss själva som öppna, lättillgängliga partners som de kan vända sig till för professionell support. Ett exempel på detta är samarbetet mellan Hossinger Kunststofftechnik och ZEISS Industrial Quality Solutions som hjälper för tidigt födda spädbarn att andas på egen hand.

Att pumpa syreberikad luft in i en 400 g prematur bebis kräver intrikata, minimala enheter. De måste tillverkas enligt högsta standarder och det är därför Hossinger bad oss om hjälp. ZEISS O-INSPECT blev resultatet – teknik som ger Hossinger-metrologer och spädbarn på endast 400 gram möjlighet att andas.

Äldre kvinna som bär refraktionsglasögon.

Ansvarsfulla.

Som ett företag som ägs av en stiftelse har ansvarsfullhet och affärsframgång varit nära sammanlänkande i åratal, hos osspå ZEISS.

Biståndsprogrammet Aloka, som initierades av ZEISS, hjälper människor i avlägsna och utsatta områden i Indien att få tillgång till ögonvård och glasögon. Programmet arbetar utifrån ett hållbart perspektivt, och tar itu med grundorsaken: bristen på synvårdsinfrastruktur och optiker. Genom att involvera och utbilda lokalbefolkningen i att utföra ögontester ger initiativet inte bara bättre syn åt tusentals människor utan lyfter också dessa samhällen som helhet.

Att skapa mervärde för morgondagen: framtiden med ZEISS Vision Care

Vi ser bortom våra egna gränser– för vårt företag, våra kunder och för planeten.

Partners inom hållbarhet

Våra kunders röst förblir den viktigaste drivkraften inför framtiden. Med en världsomfattande investeringsstrategi fortsätter ZEISS att investera stort i optimeringen av vår infrastruktur. Vi fokuserar speciellt på att påskynda företagets digitalisering för att se till att vi kan fortsätta att tillhandahålla de produkter och tjänster du behöver och hjälpa dig att hålla jämna steg med utvecklingen.

ZEISS Vision Cares olika enheter inom utveckling, produktion, logistik, service, IT och försäljning arbetar på att bevara resurser. Vi tillhandahåller ögonvård som hjälper människor att se bättre – oberoende av ursprung eller ekonomisk bakgrund.

Kontakta oss

Schemalägg ett möte

Informationen som anges i kontaktformuläret kommer att användas för att besvara din förfrågan till Carl Zeiss Vision Care per e-post eller telefon. Klicka här för att läsa vår policy om dataskydd.

Bli en ZEISS-partner

Informationen som anges i kontaktformuläret kommer att användas för att besvara din förfrågan till Carl Zeiss Vision Care per e-post eller telefon. Klicka här för att läsa vår policy om dataskydd.