Utbildning

Utbildning: Förstorande synhjälpmedel

Lär dig mer om ZEISS förstorande synhjälpmedel

Förstorande synhjälpmedel eller Magnifying Visual Devices (MVD) som det också kallas, är ett utmärkt sätt att differentiera dig från dina konkurrenter. Det visar på en bredd och en optisk kunskap som är speciell för just din butik. Och merförsäljningspotentialen är stor!

Under denna utbildning fördjupar vi oss i ämnet MVD. Vi går igenom:

  • ZEISS produktsortiment
  • Tillpassningsrutiner
  • Praktisk övning
  • Prissättning
  • Tips på hur du ökar omsättningen genom MVD på din lokala marknad
Datum: 17 april
Tider:

09.00-16.30

Plats: Carl Zeiss Vision huvudkontor i Malmö.Boplatsgatan 6.
Pris: 995 sek. exkl. moms.
(Priset inkluderar utbildningsmaterial, fika och lunch.)

Utbildningen riktar sig till dig som är legitimerad optiker, eller ansvarig för verksamheten, i en butik som redan säljer MVD, eller ser en potential i att hjälpa ännu fler kunder. Antingen inom området synsvags optik eller för den professionella marknaden, som t.ex. tandläkare och kirurger.

Ta vara på denna möjlighet att bredda sin portfölj och öka omsättningen genom att bli en expert på din lokala marknad!

Anmäl dig genom att skicka ett mail till Marketing .Nordic @zeiss .com och ange:

Namn på utbildning: MVD
Butik:
Namn:
E-mail adress:
Faktureringsadress:

 

Utbildningen hålls på svenska och är en blandning av teoretiska genomgångar, praktisk handledning, diskussioner och erfarenhetsutbyte. Antal deltagare per utbildningstillfälle är 8-12. Anmälan är bindande men du kan överlåta din plats, vänligen kontakta i så fall Marketing .Nordic @zeiss .com.


Utbilding: Optikerassistent, Stockholm

Har du funderat på hur du kan bli ÄNNU bättre på ditt yrke?

Arbetar du som optikerassistent? Oavsett om du är ny i rollen eller har många års erfarenhet, så är detta utbildningen för dig.

Alla kunder är olika, och har olika behov. Därför är det viktigt att ha en bred kunskap kring hur du möter kundensdessa behov, vilka lösningar du ska rekommendera och hur du motiverar detta för kunden.

Under denna utbildning går vi inte bara igenom generell optiklära utan du får dessutom utbildning iäven ZEISS glas och instrument. Vi går bland annat igenom:

  • ögats anatomi
  • felsyntheter och korrektioner
  • glastyper med tillägg
  • ZEISS produktportfölj (samtliga produkter)
  • introduktion av instrument
Datum: 3-4 maj

Tider:  

              

Dag 1

09.30-17.00. Frivillig middag 18.00
Dag 2 09.00-16.00
Plats: Carl Zeiss AB, Tegeluddsvägen 76 i Stockholm.
Pris: 1995 sek. exkl. moms.
(Priset inkluderar utbildningsmaterial, fika, lunch samt middag.)

Efter avslutad utbildning kommer du att:

  • ha större förståelse för kundernas olika behov
  • få en komplett bild av ZEISS produktportfölj och förstå de olika produkternas egenskaper och hur de ska användas
  • vara säkrare och tryggare i ditt arbete och de lösningar du rekommenderar
  • förhoppningsvis, på sikt, få ÄNNU nöjdare kunder!

Utbildningen riktar sig alltså till både dig som är ny i optikerbranschen eller som bara vill uppdatera dina kunskaper. Vi lovar dig aha-upplevelser och nya alternativa vägar om du fastnat i gamla hjulspår.

För att ge bästa möjliga utbildningskvalitet har vi begränsat antalet deltagare. Först till kvarn!

Anmäl dig genom att skicka ett mail till Marketing .Nordic @zeiss .com och ange:

Namn på utbildning: Optikerassistent Stockholm
Butik:
Namn:
E-mail adress:
Faktureringsadress:
 

Utbildningen hålls på svenska och är en blandning av teoretiska genomgångar, praktisk handledning, diskussioner och erfarenhetsutbyte. Antal deltagare per utbildningstillfälle är 8-12. Anmälan är bindande men du kan överlåta din plats, vänligen kontakta i så fall Marketing .Nordic @zeiss .com.

 

Testa dina kunskaper

Se om du kan svaren på nedanstående frågor och avgör om utbildningen är lämplig för dig. Är du osäker på svaren? Skicka in din anmälan!

  • Vad menas med brytningsindex, färgspridning och densitet – och hur påverkar det glasen?
  • Vilka olika typer av synfel finns – och hur korrigeras de?
  • Vad är skillnaden mellan vanliga och individuellt anpassade progressiva glas?
  • Hur påverkas synfält och avståndssende vid närprogressiva, rumsprogressiva och vanliga progressiva glas?
  • Varför bör glasögonglasen ytbehandlas och vilka fördelar ger det bäraren?
  • Hur mäts ”individuella parametrar”, t.ex. PD, höjd, toppunktsavstånd och inklinationsvinkel?
På denna webbplats använder vi cookies. Cookies är små textfiler som sparas av webbsidor på din dator. Cookies är mycket vanliga och används för att optimera visningen av webbsidorna och för att förbättra dem. Genom att använda våra sidor godkänner du användningen av cookies. mer