Utbildning

Utbildning: i.Scription Stockholm

Utbildning: i.Scription Stockholm

Denna utbildning är riktad till dig som vill lära dig mer om i.Scription och bli bättre på att sälja lösningen. Utbildningen handlar även om merförsäljning och hur du ger kunden den bästa möjliga synupplevelsen. Med i.Scription särskiljer du dig från dina konkurrenter, ökar omsättningen och lönsamheten.
Datum: 5 oktober
Tider:

09.00-17.00

Plats: Carl Zeiss kontor i Stockholm. Tegeluddsvägen 76.

Utbildningen är en blandning av teoretiska och praktiska moment. Du får öva på att genomföra undersökningen, tolka mätresultaten och bedöma om du ska rekommendera i.Scription till konsumenten eller inte.

Agenda (preliminär)
09.30 Samling med kaffe/smörgås
10.00 Inledning
10.30 ZEISS i.Scription® – Grundläggande teori
11.30 ZEISS i.Scription®– Tips och tricks
12.15 Lunch
13.00 Screening med ZEISS i.Profiler plus
14.00 Erfarenhetsutbyte
15.30 ZEISS i.Profiler plus - Praktiska övningar
16.30 Avslutning

Under punkten ”erfarenhetsutbyte” kommer några utvalda kunder som med framgång arbetar med i.Scription att beskriva hur de löser olika fall i vardagen.

För att ge bästa möjliga utbildningskvalitet och öka tiden för praktisk övning har vi begränsat antalet deltagare. Först till kvarn!

Anmäl dig genom att skicka ett mail till Marketing .Nordic @zeiss .com och ange:

Namn på utbildning: i.Scription 5 oktober, Stockholm
Butik:
Namn:
E-mail adress:
Faktureringsadress:

 

Utbildningen hålls på svenska och viss mån ”skandinaviska”. Det kostar inget att delta men anmälan är bindande. Uteblir du måste vi fakturera en kostnad på 500 sek för omkostnader. Du kan givetvis överlåta din plats, vänligen kontakta i så fall  Marketing .Nordic @zeiss .com.


Koulutus: i.Scription Helsinki

Koulutus: i.Scription Helsinki

Tämä koulutus on tarkoitettu sinulle, joka olet kiinnostunut i.Scription-teknologiasta ja haluat kehittyä sen myymisessä. Koulutuksessa käsitellään myös lisämyyntiä ja parhaan näkökokemuksen luomista asiakkaalle. i.Scription-teknologian avulla erotut kilpailijoistasi, kasvatat liikevaihtoasi ja parannat kannattavuuttasi.
Päivämäärä: 30 oktober
Aika:

09.30-17.00

Paikka: Helsinki

Koulutus sisältää sekä teoriaa että käytännön harjoittelua. Pääset harjoittelemaan tutkimuksen tekemistä ja mittaustulosten tulkitsemista sekä opit arvioimaan, milloin asiakkaalle kannattaa suositella i.Scription-linssejä. 

Ohjelma (alustava)
09.30 Ilmoittautuminen, aamukahvi ja voileipä
10.00 Johdanto
10.30 ZEISS i.Scription® – perusteoria
11.30 ZEISS i.Scription®– niksejä ja vinkkejä
12.15 Lounas
13.00 Näöntarkastuksen tekeminen ZEISS i.Profiler plus -laitteella
14.00 Kokemustenvaihtoa
15.30 ZEISS i.Profiler plus - käytännön harjoituksia
16.30 Loppusanat

Kokemustenvaihdon yhteydessä valikoidut i.Scription-teknologiaa menestyksekkäästi käyttävät asiakkaamme kertovat, miten he ratkaisevat erilaisia tilanteita työarjessaan.

Olemme rajoittaneet osallistujien määrää, jotta koulutus olisi mahdollisimman laadukas ja käytännön harjoittelulle jäisi mahdollisimman paljon aikaa. Toimi siis nopeasti!

Huomaa: Koulutus pidetään pääosin englannin kielellä.

Ilmoittaudu koulutukseen lähettämällä viesti osoitteeseen Marketing .Nordic @zeiss .com. Anna viestissä seuraavat tiedot:

Koulutuksen nimi: i.Scription 30.10., Helsinki
Myymälä
Nimi
Sähköpostiosoite
Laskutusosoite

Koulutus on englanninkielinen. Osallistuminen on maksutonta, mutta ilmoittautuminen on sitova. Koulutuksesta pois jäämisestä laskutamme 50 euroa. Voit kuitenkin luovuttaa paikkasi toiselle osallistujalle. Lähetä siinä tapauksessa viesti osoitteeseen Marketing .Nordic @zeiss .com.


Utbilding: Optikerassistent Göteborg

Har du funderat på hur du kan bli ÄNNU bättre på ditt yrke?

Arbetar du som optikerassistent? Oavsett om du är ny i rollen eller har många års erfarenhet, så är detta utbildningen för dig.

Alla kunder är olika, och har olika behov. Därför är det viktigt att ha en bred kunskap kring hur du möter dessa behov, vilka lösningar du ska rekommendera och hur du motiverar detta för kunden.

Under denna utbildning går vi inte bara igenom generell optiklära utan du får dessutom utbildning i ZEISS glas och instrument. Vi går bland annat igenom:

  • ögats anatomi
  • felsyntheter och korrektioner
  • glastyper med tillägg
  • ZEISS produktportfölj (samtliga produkter)
  • introduktion av instrument

Dag ett går vi igenom optiklära, medan dag två ägnas åt ZEISS produktportfölj. Är du optiker och endast vill delta dag två. Meddela detta i anmälan.

Datum: 14-15 november

Tider:  

              

Dag 1

09.30-17.00
Dag 2 09.00-16.00
Plats: Göteborg City Konferens. Östra Larmgatan 16. Göteborg

Efter avslutad utbildning kommer du att:

  • ha större förståelse för kundernas olika behov
  • få en komplett bild av ZEISS produktportfölj och förstå de olika produkternas egenskaper och hur de ska användas
  • vara säkrare och tryggare i ditt arbete och de lösningar du rekommenderar
  • förhoppningsvis, på sikt, få ÄNNU nöjdare kunder!

Utbildningen riktar sig alltså till både dig som är ny i optikerbranschen eller som bara vill uppdatera dina kunskaper. Vi lovar dig aha-upplevelser och nya alternativa vägar om du fastnat i gamla hjulspår.

För att ge bästa möjliga utbildningskvalitet har vi begränsat antalet deltagare. Först till kvarn!

Anmäl dig genom att skicka ett mail till Marketing .Nordic @zeiss .com och ange:

Namn på utbildning: Optikerassistent Göteborg
Butik:
Namn:
E-mail adress:
 

Utbildningen hålls på svenska och är en blandning av teoretiska genomgångar, praktisk handledning, diskussioner och erfarenhetsutbyte. Antal deltagare per utbildningstillfälle är 8-12. Anmälan är bindande men du kan överlåta din plats, vänligen kontakta i så fall Marketing .Nordic @zeiss .com.

 

Testa dina kunskaper

Se om du kan svaren på nedanstående frågor och avgör om utbildningen är lämplig för dig. Är du osäker på svaren? Skicka in din anmälan!

  • Vad menas med brytningsindex, färgspridning och densitet – och hur påverkar det glasen?
  • Vilka olika typer av synfel finns – och hur korrigeras de?
  • Vad är skillnaden mellan vanliga och individuellt anpassade progressiva glas?
  • Hur påverkas synfält och avståndssende vid närprogressiva, rumsprogressiva och vanliga progressiva glas?
  • Varför bör glasögonglasen ytbehandlas och vilka fördelar ger det bäraren?
  • Hur mäts ”individuella parametrar”, t.ex. PD, höjd, toppunktsavstånd och inklinationsvinkel?