- Sol- och filterglas
- Översikt
- Intelligenta solglas
- Färgskiftande glas
- Solskyddsglas
- Polariserande glas
- Sportglas
- Andra märkesprodukter från ZEISS
- Förstorande synhjälpmedel
- Skidglasögon från ZEISS
- Glasrengöring
- ZEISS Kontaktlinser
{{ country.fda_question }}
ZEISS vill vara din affärspartner – inte din konkurrent. ZEISS program för samarbetspartners är utformat för att hjälpa dig som optiker att erbjuda en optimal synvårdsupplevelse och att få ditt företag att växa. Som ZEISS-partner erbjuds du en rad fördelar – från professionellt marknadsföringsstöd till personlig kundvårdsrådgivning.
Vi vet vilka utmaningar du dagligen ställs inför, och det är viktigt för oss att förstå både dessa utmaningar och din verksamhets behov. Global marknadsforskning visar:
ZEISS program för samarbetspartners är utformat för att hjälpa dig att klara av dessa utmaningar, förstärka ditt varumärke och stärka ditt yrkesmässiga anseende i din region.
ZEISS program för samarbetspartners erbjuder tydliga och omfattande samarbetskoncept för att du ska kunna nå dina mål. Oavsett om du bestämmer dig för att bli en ZEISS Vision Partner, en ZEISS Vision Expert eller ett ZEISS Vision Center hjälper vi dig hela vägen.
ZEISS välbeprövade program för samarbetspartners finns i tre varianter i olika omfattning och intensitet. Vi erbjuder potentiella partners följande koncept:
Stärk ditt yrkesmässiga anseende och erbjud undersökningar med avancerade mätinstrument och skräddarsydda glasögonglas från ZEISS.
Som ZEISS Vision Expert får du tillgång till ZEISS process för synanalys så att du kan erbjuda en optimal synvårdsupplevelse. Processen är rådgivning och försäljning i flera steg som ger dina kunder en helhetsupplevelse i butiken – från det ögonblick de kommer in i butiken och en behovsanalys görs till dess att de får sina nya glasögon.
Förutom den affärssupport du får som ZEISS Vision Expert innebär att vara ett ZEISS Vision Center att du kan erbjuda dina kunder innovativ ZEISS-teknik och unik, omfattande rådgivning i en förstklassig, modern och inbjudande miljö – ute i butiken eller i refraktionsrummet. Konceptet, som har testats på fler än 120 ZEISS Vision Centers världen över, innebär en ZEISS-upplevelse av toppklass för kunderna och är det mest konkreta sätt vi arbetar på med våra samarbetspartners.
Själva hjärtat av koncepten ZEISS Vision Expert och ZEISS Vision Center utgörs av ZEISS synanalys. Allt är en del av en transparent rådgivnings- och försäljningsprocess utformad för att ge dina kunder allt de behöver veta om hur det går till att köpa ett par skräddarsydda glasögon. Det är en unik och minnesvärd syn- och varumärkesupplevelse i butiken som erbjuder tydliga fördelar för dig. För ju mer man som kund förstår om vad man köper, desto troligare är det att man väljer en produkt av hög kvalitet. Som en del av ZEISS program för samarbetspartners stöttar vi dig med effektiva butiks- och marknadsföringskoncept, kompetent rådgivning och en rad olika möjligheter för löpande utbildning. Med ZEISS vid din sida får du den bästa möjliga upplevelsen för dig och dina kunder.
I ZEISS program för samarbetspartners ingår marknadsföringsmaterial, online-innehåll, kampanjer och mycket mer som du kan använda för att marknadsföra din verksamhet, dina tjänster och ZEISS högklassiga produkter. Som vår samarbetspartner får du egna inloggningsuppgifter till ZEISS Webshop* och till ZEISS Marketing Portal*.
I ZEISS Webshop kan du beställa material till marknadsföringskampanjer som t.ex. reklamblad, broschyrer och posters, men även glasputsdukar, arbets- och kontorsmaterial eller små promotiongåvor till dina kunder. Dessutom förser ZEISS Marketing Portal dig med personligt marknadsföringsmaterial som banners, foton, videor och mallar för utskick och nyhetsbrev. Portalen är användarvänligt uppbyggd och innehållet kan anpassas på nolltid, t.ex. med din butiks logotyp eller med egna bilder och texter.
Det innebär att du kan fokusera på kärnverksamheten medan ZEISS marknadsföringssupport hjälper dig med omfattande kompetens.
Under en hektisk arbetsdag är det svårt att få tid över till att leta nya kunder. Ändå är nykundsförvärv en avgörande faktor för hållbar framgång. Därför erbjuder vi våra samarbetspartners en rad alternativ för att väcka potentiella kunders uppmärksamhet. Dessa är bland annat:
Appen Min synprofil från ZEISS för smartphones och webbläsare sammanställer en detaljerad synprofil för kunden och föreslår möjliga alternativ för synkorrigering. Appen är ett effektivt sätt att värva nya kunder – särskilt om den används i kombination med det integrerade verktyget för att hitta en optiker, där man på begäran får upp en lista över lokala ZEISS-optiker.
Kunderna kan använda verktyget för att söka efter optiker på vår webbplats och appen Min synprofil för att hitta en lokal optiker och boka tid via e-post. Det är ett utmärkt marknadsföringsverktyg som gör din verksamhet synlig på ett enkelt sätt.
En avgörande faktor för hög försäljning är att synas väl. För det är först när en potentiell kund kommer in i butiken som du har möjlighet att fånga hens intresse med någon av dina lösningar. ZEISS marknadsföringsteam förser dig därför med mallar som enkelt kan anpassas för att väcka potentiella kunders uppmärksamhet: digitala utskick, nyhetsbrev och webbannonser, brev, vykort och mycket mer. Då kan du fokusera på optikeryrket och låta oss ta hand om resten.
Våra kampanjer gör kunderna mer medvetna om hur viktigt det är att kunna se bra, och om nya ZEISS-produkter som t.ex. DriveSafe och ZEISS Digital Lenses. ZEISS ligger i täten när det gäller innovativa konsumentfokuserade produkter. Använd dessa produktkampanjer för att utnyttja denna tillfälliga exklusivitet fullt ut.
De flesta tänker inte så mycket på synen innan de själva börjar se dåligt. Vi vill öka kundernas medvetenhet och hjälpa dem att förstå att bra syn är viktigt – innan de själva börjar få problem. Därför har vi skapat SE BÄTTRE, en kundportal där intressanta ämnen på området ögonhälsa presenteras på ett lättläst sätt.
Vi hjälper dig under dina öppettider, från morgon till kväll. Förutom med våra produkter och tjänster erbjuder vi vid alla tre koncept för samarbete personlig affärssupport för att besvara dina frågor om beställningsprocessen – t.ex. VISUSTORE, LOGON eller glasögonglas från ZEISS. Kunskap du kan förlita dig på: över 60 % av våra kundservicemedarbetare är utbildade optiker. För att hjälpa dig i det dagliga arbetet och göra samarbetet så smidigt som möjligt besvarar vi alla samtal direkt och alla e-postmeddelanden samma dag (t.ex. beställningar, klagomål och kreditnotor). Vår budfirma anpassar sig till dina öppettider och är alltid tillgänglig. Vi hjälper dig närhelst vi kan. Vi hjälper dig att bli ännu mer framgångsrik – snabbt och enkelt.
*Dessa tjänster kan variera i ditt land. Kontakta lokal kundservice för mer information.
**Tillgängligheten för kundservice kan variera beroende på land. I Sverige erbjuder vi förstanivåsupport till våra samarbetspartners måndag till fredag mellan 08:00 och 17:00.
ZEISS är en av världens ledande tillverkare av glasögonglas och strävar efter att erbjuda maximal precision och komfort. ZEISS designar och tillverkar glasögonglas, instrument och mätsystem, samt butikskoncept och tekniska tjänster som fortsätter att sätta nya standarder inom synvården.