Back To Top
  • PhotoFusion från ZEISS

Ögonblicket dina glas ändrar sig med ljuset – och ditt liv.

ZEISS färgskiftande glas.

Läs mer…

PhotoFusion®. The self-tinting lenses by ZEISS.
Learn more
Videoplayer-Startimage
Sorry, this shouldn't have happened:
Video player failed to load.
Video

Välkommen till ZEISS PhotoFusion® värld.

2011 års mest innovativa glas – PhotoFusion® från ZEISS är färgskiftande glas med högt och medelhögt brytningsindex som reagerar upp till 20 % snabbare* än tidigare fotokromatiska glas från ZEISS.

PhotoFusion® från ZEISS passar alla glasögonanvändare och är ett perfekt alternativ för alla som har extra ljuskänsliga ögon. På följande sidor kan du läsa allt om de många fördelarna med färgskiftande glas från ZEISS. PhotoFusion® är ännu en milstolpe för det framsynta optikföretaget ZEISS, vars historia sträcker sig ända tillbaka till 1846.

Följande uttalanden visar hur nöjda kunderna och optikerna är med®:

Kunderna säger**
  • 9 av 10 kunder bedömer synkvaliteten hos PhotoFusion®-glas som mycket bra/bra.
  • 4 av 5 kunder är mycket nöjda/nöjda med PhotoFusion®.
  • 83 % av respondenterna skulle rekommendera PhotoFusion® till sina vänner eller kollegor.

Optikerna säger ***
  • 95 % bedömer prestandan hos PhotoFusion® som jämförbar med eller bättre än andra färgskiftande glas.
  • 88 % är mycket nöjda/nöjda med PhotoFusion®-glas.
  • 79 % toppsäljare säger att de upplever högre kundnöjdhet med PhotoFusion®-glas.

 

Vad konsumenter säger om oss

»Min optiker lät mig prova PhotoFusion®-glas och jag var fast direkt. Nu använder jag inget annat.«
Andy Grey, Philadelphia
»Glasen blir mycket mörka i direkt sol, men är transparenta när jag är inomhus. Det gillar jag.«
Eliette Key, San Francisco
»För mig är UV-skydd väldigt viktigt. Med PhotoFusion® har jag alltid ett bra skydd.«
Monica Dell, Portland

Starta här

*Genomsnittlig prestanda för 1,67, 1,6 och polykarbonatglas. Prestandan varierar beroende på material, temperatur och ljusförhållanden.
** Källa: Extern konsumentstudie, Tyskland, november 2012. *** Källa: Extern studie med optiker, USA, januari 2013.

 

På denna webbplats använder vi cookies. Cookies är små textfiler som sparas av webbsidor på din dator. Cookies är mycket vanliga och används för att optimera visningen av webbsidorna och för att förbättra dem. Genom att använda våra sidor godkänner du användningen av cookies. mer

OK