Back To Top

Ögonblicket när du glömmer bort att det finns andra sätt att göra mätningar.

Det är ögonblicket vi arbetar för.

i.Terminal® 2

Förstavalet för ekonomisk tillväxt

Kontakt för Optiker

Intresserad av att bli ZEISS partner eller är du redan en ZEISS kund och har frågor du vill ställa? Här finns möjligheten att komma i kontakt med oss via nedanstående formulär.

mer

ZEISS Partner Net

Portal för auktoriserade partner

mer

Glasögontillpassning och rådgivning

Bästa möjliga syn kräver mer än bara exakt korrektion. Det krävs också anpassade glasögonglas och att glasen placeras rätt i förhållande till bågarna och kundens ansikte.

 

Digitala centreringssystem är ett gångbart alternativ till den manuella centreringsstandarden. Tekniken bakom dessa digitala verktyg kan aktivt tillhandahålla den innovation som dagens kunder kräver.

Glasögontillpassning och rådgivning

Effektiviteten i manuella mätningar beror till stor del på personen som utför mätningen.


1992 lanserade ZEISS den allra första digitala centreringsenheten, Video Infral, och sedan dess har ZEISS erbjudit fortsatta uppdateringar i form av uppföljare som i.Terminal® eller RV Terminal under 2004. Enheten kallades ”marknadens toppcentreringsenhet” år 2011.


Med hjälp av konstant feedback från marknaden och allt mer avancerad teknik lanserade vi 2011 den andra och senaste generationen av vår centreringsenhet, i.Terminal® 2, med nya teknikstandarder som stödjer optikernas arbete i att erbjuda ett bättre seende.


Använd ZEISS senaste innovationer inom glastillpassning i din praktik och erbjud individanpassade glas för varje ansikte, båge och styrka. Du kan också dra nytta av andra fördelar som enklare arbetsgång och en större andel skräddarsydda glasögonglas när du använder i.Terminal® 2 under rådgivningen för att erbjuda en synvård värdig 2000-talet.

 

Produkter

i.Terminal 2 – Ett annat sätt att samla centreringsdata

i.Terminal® 2 – Ett annat sätt att samla centreringsdata

ZEISS senaste centreringsenhet i.Terminal® 2 fångar in tillpassningsparametrarna digitalt och möjliggör avancerad glastillpassning.

Använder du i.Terminal® 2 blir glastillpassningen en bekväm fröjd för kunderna eftersom de märker att du ger det där lilla extra för att ge dem det senaste inom glasögonteknik och ett avslappnat seende.

1. Välja rätt bågar

Videoplayer-Startimage
Sorry, this shouldn't have happened:
Video player failed to load.

När bågen är vald, monteras kalibreringsverktyget och kunden tar på sig bågen.

2. Tillpassning av bågar och glas

Videoplayer-Startimage
Sorry, this shouldn't have happened:
Video player failed to load.

Bestäm kundens individuella bärarparametrar med i.Terminal® 2. Tryck på en knapp och ta en bild framifrån och en bild från sidan. Därefter kan du anpassa bågarnas markeringar direkt på bilderna och låta systemet automatiskt beräkna alla data.

3. Välja glasögonglas

Videoplayer-Startimage
Sorry, this shouldn't have happened:
Video player failed to load.

Använd kundens testresultat för att fastställa och rekommendera de ZEISS glasögonglas som passar synbehoven bäst. Du skickar enkelt alla centreringsdata till ZEISS för tillverkning via i.Com 2.

Översikt över alla fakta

  • Det är 60 % snabbare att använda i.Terminal® 2 än manuella metoder
  • Mätvärdena är 84 % mer exakta när du använder i.Terminal® 2 jämfört med manuella metoder.
  • Även kunder med stora brytningsfel kan undersökas via den egenutvecklade tekniken för vergenskontroll
  • Kan användas med alla typer av bågar, inklusive stora solglasögon och sportbågar
  • Snabb inhämtning av bilder
  • Autofokusteknik gör att kunden kan placeras mera fritt
  • Lättanvänd programvara, med alternativ som pekskärmsmanövrering och automatisk igenkänning av potentiellt felaktiga värden
  • Lättanvänd programvara, med alternativ som pekskärmsmanövrering och automatisk igenkänning av potentiellt felaktiga värden
  • Passar många olika längder, från ca 120 till 208 cm och kan bekvämt användas på barn, längre personer eller personer som är rullstolsbundna

 

(Källa: Interna tester av i.Terminal® 2 utförda av oberoende optiker i Storbritannien 2012)
     
     

maximeramaximera
minimeraminimera

1 Källa: Amerikansk undersökning 2011 om digital centrering med 1 786 ögonläkare.

 

På denna webbplats använder vi cookies. Cookies är små textfiler som sparas av webbsidor på din dator. Cookies är mycket vanliga och används för att optimera visningen av webbsidorna och för att förbättra dem. Genom att använda våra sidor godkänner du användningen av cookies. mer

OK